pondělí 13. května 2013

Ambasáda


Asi největší strašák pro mě, protože jsem celkově zařizování víz nechal na poslední chvíli. Nějakým záhadným způsobem jsem si myslel, že mi k jejich vyřízení stále něco chybí. Teď už vím, že stačí mít potvrzený Job offer a SEVIS number. Potom se už jen prokousat spoustou zadávání údajů, opisování čísla pasu, vypisování jmen rodičů a důvěryhodných osob, které všechny údaje případně mohou potvrdit. Navíc se připravte na několik listů s prohlášeními typu: nejsem členem teroristické organizace nebo nesponzoruji dětské vojáky... Pak si stačí vytisknout výstupní formulář, počkat pár dní a online si domluvit schůzku na ambasádě. Jen ještě připomínám, že je třeba mít s sebou fotku 5x5cm, nikoli klasickou 4,5x3,5 ;-)



Na začátek se musím stavit v kanceláři, aby mi dali formulář a zkontrolovali zda mám vše potřebné. Celé to trvalo asi 5 minut včetně podepisování posledních smluv a obdržení trička a mikiny, což je naprosto super, hlavně mikina vypadá peckově.
Cesta k ambasádě byla v pohodě, byl jsem ale hrozně nervózní. Hlavně z pohovoru, ale i z bezpečnostních opatření americké ambasády. Došel jsem tedy na správnou adresu ne dříve než půl hodinu předem. Český policista s americkou vlajkou na rukávu mě poslal do fronty, čítající asi 4 lidi a stojící u zdi ambasády. Do tašek vám nahlédnou už na ulici. Pak teprve můžete jít dovnitř a projít rámem.
Cesta vede k okénku, kam musíte dát všechny žádané papíry. A tady se ukázaly první rozdíly. Se mnou tam totiž šli i lidi, kteří jeli na plavčíka se Student Agency. Ti u okýnka trávili milion času, protože nevěděli, který papír mají dát, nebo neměli zaplacený SEVIS. Já jen přišel, dal už připravenou hromádku z kanceláře, zaplatil víza a bylo ;-) Pak jsem měl čas se s lidmi od SA pobavit víc. A dozvěděl jsem, že oni vůbec neměli manuály Jak vyplnit DS-160, Jak absolvovat pohovor na ambasádě atp. Oni museli vše vyplňovat sami! Navíc když měla jedna slečna problém s termínem pohovoru na ambasádě, tak jí bylo sděleno, že nestíhají, ať si sama domluví extra termín. Mazec. To se mi s Czech-us nikdy nestalo.
Takže rozhovor byl úplně v pohodě, potom co úředník zjistil, že jedu do NY, kde se narodil, tak to vzal hodně zkrátka. Pak mi jen oznámil Your visa is approved a já s lehkým srdcem odešel čekat až mi je kurýr přiveze.


mikina od Czech-us

Žádné komentáře:

Okomentovat